מה כולל התהליך של מיתוג חברה ואיך עושים את זה נכון?

כאנשי מקצוע מנוסים בבניית מותגים מוצלחים, אנחנו יודעים שהתהליך הזה לא תמיד קל. אבל אל דאגה, הצוות המיומן של קבוצת סיון יעביר אתכם בעדינות את כל השלבים וידאג שהמותג שלכם יהפוך למושא הקנאה של כל המתחרים. 

מה שחשוב זה להיות יצירתיים, להאמין בחזון ולסמוך על המומחיות שלנו. כי אם יש מישהו שיודעים להפוך עסק קטן למותג מוביל, זאת בהחלט קבוצת סיון! אז בואו נתחיל מההתחלה.

למה מיתוג זה הדבר הכי חשוב לעסק שלכם?

אוקיי, אז למה בכלל להשקיע במיתוג? מיתוג זה הדבר שיגרום ללקוחות שלכם להרגיש כאילו הם חלק ממועדון אקסקלוסיבי. מיתוג טוב הוא כמו קסם – הוא הופך מוצר או שירות רגיל למשהו שאנשים פשוט חייבים להשיג. זה כמו להפוך את העסק שלכם לרוק סטאר, שכולם רוצים להצטלם איתו ולקבל חתימה.

  • מיתוג יוצר זהות ייחודית לעסק שלכם (כי מי רוצה להיות עוד פרה בעדר?)
  • הוא מבדל אתכם מהמתחרים (כמו הג’ינס הכחול של סופרמן)
  • מיתוג בונה אמון ונאמנות אצל הלקוחות (כמו חבר טוב שתמיד שם בשבילך)
  • הוא מאפשר לכם לגבות מחיר גבוה יותר (כן, באמת! תשאלו את אפל)

מיתוג טוב הוא לא רק לוגו מגניב. זה הסיפור שאתם מספרים, הערכים שאתם מייצגים, והחוויה שאתם מעניקים ללקוחות שלכם. זה כמו לכתוב את הסיפור של הגיבור – העסק שלכם – שכולם רוצים לעקוב אחריו.

נושאים קשורים:


מי אתם ולמי אתם פונים? מהי הזהות הסודית של הגיבור שלכם

לפני שאתם מתחילים לעצב לוגואים ולכתוב סלוגנים, אתם חייבים להבין שני דברים חשובים: מי אתם ומי הקהל שלכם. זה כמו לבחור תחפושת לפורים – אתם צריכים לדעת מי אתם ומי יראה אתכם כדי להתלבש בהתאם.

איך מתחילים את תהליך האסטרטגיה ומיתוג? הנה המפתח לפענוח הקוד הסודי:

  1. הגדירו את הערכים והחזון שלכם: מה חשוב לכם? מה מניע אתכם? זה כמו לכתוב את המניפסט של הגיבור שלכם.
  2. זהו את נקודות החוזק הייחודיות שלכם: מה אתם עושים טוב יותר מכולם? זה כמו לגלות את הכוח העל הסודי שלכם.
  3. חקרו את השוק והמתחרים: מה כולם עושים ואיך אתם יכולים להיות שונים? זה כמו לבדוק מי הנבלים בסיפור ואיך תנצחו אותם.
  4. הכירו את הקהל שלכם לעומק: מה הם אוהבים? מה מטריד אותם בלילה? זה כמו להבין מי האזרחים שאתם הולכים להציל.

טיפ חם: צרו “פרסונות” של הלקוחות האידיאליים שלכם. תנו להם שמות, תחביבים, בעיות שהם מתמודדים איתן. זה יעזור לכם לדבר אליהם בשפה שלהם, כמו שספיידרמן מדבר אל תושבי ניו יורק.

יצירת זהות מותג שתגרום לכולם להסתובב: הלבשת הגיבור בתלבושת המושלמת

עכשיו מגיע החלק הכיפי – לתת למותג שלכם פנים (ואישיות)! זה הזמן ליצור זהות ויזואלית שתגרום לאנשים לעצור ולהסתכל, כמו שהם עוצרים ומסתכלים כשסופרמן עף מעליהם.

מה הם המרכיבים החשובים ביותר לזהות מותג מוצלחת? הנה השלבים:

  • לוגו שאי אפשר לשכוח: פשוט, ייחודי ומתאים לאופי של העסק שלכם. חשבו על הסמל של באטמן – פשוט, אבל כולם מזהים אותו.
  • צבעים שמדברים בשם המותג: בחרו פלטת צבעים שמשקפת את האישיות שלכם. האם אתם אדומים ונועזים כמו ספיידרמן, או שחורים ומסתוריים כמו באטמן?
  • טיפוגרפיה שמתאימה לאווירה: הפונטים שתבחרו אומרים הרבה על המותג שלכם. האם אתם קלאסיים ואלגנטיים, או מודרניים ונועזים?
  • סלוגן שנשאר בראש: משפט קצר וקולע שמסכם את מה שאתם מייצגים. חשבו על “Just Do It” של נייקי – פשוט, אבל כל כך חזק.

העיצוב שלכם צריך לעבוד טוב גם על כרטיס ביקור קטן וגם על שלט ענק. תוודאו שהוא גמיש ומתאים לכל הפלטפורמות, כמו חליפת גיבור-על שמתאימה לכל סיטואציה.

תקשורת חזותית היא המומחיות שלנו
אבל התקשורת בין אישית
זה הקונספט שלנו

בוא נדבר!

סיפור מותג: איך להפוך את הלקוחות שלכם למעריצים מושבעים

אוקיי, יש לכם לוגו מדהים וצבעים מהממים. עכשיו הגיע הזמן לספר סיפור שיגרום לאנשים להתאהב במותג שלכם. כי בסוף, אנשים לא קונים מוצרים – הם קונים סיפורים. הם רוצים להיות חלק מהסאגה המרתקת שלכם.

מה החשיבות של סיפור המותג ואיך יוצרים סיפור אפקטיבי? הנה המפתח לכתיבת הבלוקבאסטר של המותג שלכם:

  • סיפור מותג מחבר רגשית: הוא גורם לאנשים להרגיש חלק ממשהו גדול יותר. חשבו על הסיפור של אפל – זה לא רק על מחשבים, זה על “לחשוב אחרת”.
  • הוא מסביר למה אתם קיימים: מה הניע אתכם להקים את העסק? האם זה היה רגע של השראה, כמו כשפיטר פארקר הבין שעם כוח גדול באה אחריות גדולה?
  • סיפור טוב מבדל אתכם מהמתחרים: מה הופך אתכם לייחודיים? אולי אתם הטוני סטארק של התעשייה שלכם – גאון, מיליארדר, פלייבוי, פילנתרופ?
  • הוא נותן ללקוחות סיבה להאמין בכם: למה הם צריכים לבחור דווקא בכם? אולי אתם הקפטן אמריקה של העסקים – תמיד עומדים מאחורי המילה שלכם?

טיפ זהב: השתמשו בנוסחת “גיבור-בעיה-פתרון”. הלקוח הוא הגיבור, יש לו בעיה, ואתם (או המוצר שלכם) הם הפתרון שעוזר לו להתגבר עליה. זה בדיוק כמו בכל סרט גיבורי-על טוב!

להפוך את המותג לחוויה: יצירת עולם שלם סביב הגיבור שלכם

עכשיו שיש לכם זהות מותג מדהימה וסיפור מרגש, הגיע הזמן להפוך את זה למציאות. המותג שלכם צריך לבוא לידי ביטוי בכל מקום שבו הלקוחות פוגשים אתכם.

איך מיישמים את המותג בכל ערוצי התקשורת? הנה המפה:

  • אתר אינטרנט: הוא צריך לשקף את האישיות של המותג שלכם מהרגע הראשון.
  • רשתות חברתיות: השתמשו בשפה ובטון שמתאימים למותג שלכם. אם אתם דדפול, היו מצחיקים ושוברי קיר רביעי. אם אתם באטמן, היו מסתוריים ומעמיקים.
  • אריזות ומוצרים: הם צריכים להרגיש כמו חלק בלתי נפרד מהחוויה. חשבו על קופסאות הלגו של מארוול – הן חלק מהחוויה עוד לפני שפתחתם אותן.
  • חוויית לקוח: כל אינטראקציה עם הלקוח צריכה לשקף את ערכי המותג שלכם. אם אתם מבטיחים שירות מהיר כמו פלאש, וודאו שאתם עומדים בזה.

עקביות היא המפתח. המותג שלכם צריך להרגיש אותו דבר בכל מקום – מהאתר ועד לחשבונית שאתם שולחים. זה כמו שכל סרטי מארוול מרגישים חלק מאותו עולם קסום.

לבנות נוכחות חזקה באינטרנט: הפיכת המותג שלכם לוויראלי

בעולם הדיגיטלי של היום, הנוכחות שלכם באינטרנט היא קריטית. זה המקום שבו רוב האנשים יפגשו את המותג שלכם בפעם הראשונה.

אז איך לבנות נוכחות חזקה באינטרנט? הנה כמה טיפים שיעזרו להפוך את המותג שלכם לוויראלי:

  • תוכן איכותי: צרו תוכן שנותן ערך אמיתי ללקוחות שלכם. זה כמו הסצנות הנוספות בסוף הסרטים של מארוול – משהו שהקהל באמת רוצה לראות.
  • SEO: וודאו שאנשים יכולים למצוא אתכם בקלות בגוגל. זה כמו להיות ברשימת הגיבורים הראשונה כשמישהו צועק “הצילו!”
  • מדיה חברתית: בחרו את הפלטפורמות המתאימות לקהל שלכם והיו פעילים בהן. אם הקהל שלכם הוא בני נוער, אולי טיקטוק הוא המקום להיות בו. אם אתם פונים לאנשי עסקים, לינקדאין יכול להיות המגרש המשחקים שלכם.
  • שיתופי פעולה: עבדו עם משפיענים ומותגים אחרים כדי להגיע לקהלים חדשים. זה כמו הקרוסאוברים בסרטי גיבורי-העל – כולם מרוויחים מזה!

טיפ הזהב: אל תנסו להיות בכל מקום. מוטב להיות מעולים בפלטפורמה אחת או שתיים מאשר בינוניים בעשר.

קבוצת סיון היא הבית שלכם להפיכת העסק למותג מנצח. באמצעות הידע, הניסיון והיצירתיות שלנו, נוביל אתכם בכל השלבים של תהליך מיתוג חברה מוצלח – מגיבוש חזון מעורר השראה ועד ליצירת חוויה דיגיטלית מסקרנת עבור הלקוחות.

אם אתם רוצים להפוך את העסק שלכם למותג שכולם מכירים ואוהבים, אל תחכו יותר – צרו קשר עם קבוצת סיון עוד היום! צוות המומחים שלנו ילווה אתכם בכל הדרך ויוציא את הגיבור האמיתי שבעסק שלכם אל הבמה. הפכו את החלום למציאות והצטרפו למשפחת הלקוחות המרוצים של קבוצת סיון.

אולי יעניין אתכם/ן גם....

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *