menu-button-of-three-lines

איך תגרמו ללקוחות שלכם להתמכר למותג שלכם

קרה לכם פעם שנתתם שירות או שמכרתם מוצר מסוים ללקוח, הייתם בטוחים שהוא יצא מרוצה, אבל שמתם לב שהוא לא חזר אליכם? אולי אתם מציעים מוצר מצוין ושירות מעולה, אבל מרגישים שמשימת שימור הלקוחות היא מאתגרת מדי ואין לכם זמן לעסוק בה במקביל לכל המשימות השוטפות?

כל בעל עסק היה רוצה שהלקוחות שלו יהיו מכורים אליו, ומחקרים מראים שהרבה יותר קל להגדיל מכירות דרך לקוחות קיימים מאשר גיוס לקוחות חדשים. עסקים טובים מצליחים לגרום ללקוחות לחזור אליהם פעם אחר פעם (כמה אנשים אתם מכירים ששותים קוקה-קולה באופן קבוע לאורך שנים?), ובשוק התחרותי הקיים היום יותר מתמיד, שימור הלקוחות מהווה חלק בלתי נפרד מהצלחת העסק.

לכבוד השנה האזרחית החדשה, רצינו לשתף אתכם בכמה טיפים פשוטים שכשתיישמו אותם, תופתעו לגלות עד כמה אתם מצליחים לשמר את הלקוחות שלכם וגורמים להם להתמכר למותג שלכם!

שמרו על שפת המותג שלכם והשתמשו בה בכל הזדמנות
שפת המותג שלכם מביאה לידי ביטוי את החזון ואת הערכים שלכם. השפה היא איננה רק שפה מילולית אלא גם שפה גרפית שמעבירה מסרים ללא-מודע. השפה הזו היא שמבדלת אתכם ומבהירה ללקוחות שלכם למה כדאי להם להעדיף אתכם על פני המתחרים שלכם! זאת מכיוון שלקוחות לא רק קונים את מה שאתם מוכרים, הם גם קונים את ה״למה״ – מה ומי עומד מאחורי המוצר? מה הסיפור שלכם ומה מניע אתכם? מהם הערכים שאתם משדרים? הקפידו לדבר עם לקוחותיכם בשפת המותג שלכם בכל הזדמנות אפשרית – בזמן המכירה, במתן השירות, ברשתות החברתיות ובכל תקשורת שלכם עם הלקוחות. בעידן של היום, בידול הוא שם המשחק! זה אומר שכשתדברו עם לקוחות בשפת המותג הייחודית שלכם, שנבנתה בקפידה ובהתאמה אליכם, תגרמו להם להבין מהו הערך המוסף שהם מקבלים מכם, מהם הדברים שמבדלים אתכם מהיתר וכך תחזקו את המותג שלכם ותגרמו להם לחזור אליכם כל פעם מחדש!

היו נגישים ללקוחותיכם במגוון ערוצים ובזמינות גבוהה
הרבה עסקים מציעים ללקוחותיהם ערוץ אחד או שניים ליצירת קשר. היום, מספר טלפון ודוא״ל לבדם כבר לא נותנים מענה מספק ללקוחות.
בעולם בו החלטות מתקבלות מהר ועם כל כך הרבה ערוצי תקשורת, הלקוחות שלכם עשויים להשתמש בשירותי המתחרים ולו רק כי הם היו יותר זמינים מכם באותו הרגע.
כדי ליצור חיבור מתמיד עם לקוחותיכם, ולוודא שהם בוחרים בכם בכל פעם מחדש, הקפידו על זמינות גבוהה ובכמה שיותר ערוצים – טלפון, SMS, WhatsApp, פייסבוק, דוא״ל וכל פלטפורמה אפשרית. ככל שתהיו נוכחים באופן פעיל ביותר ערוצי תקשורת, ההחלטה ליצור אתכם קשר תהיה קלה מתמיד.

תפסו יוזמה וצרו קשר
לא מספיק שתהיו זמינים ותתנו מענה כשפונים אליכם. הלקוחות שלכם צריכים לשמוע מכם לעתים קרובות ולזהות אתכם כמקור ידע אמין ורלוונטי בתחום העיסוק שלכם. תוכלו להביא את זה לידי ביטוי בניוזלטרים שאתם שולחים ללקוחות, בפוסטים בפייסבוק, באינסטגרם ובכל פלטפורמה העולה על רוחכם. הפיצו תוכן איכותי ועדכני, עם כלים פרקטיים, שייתנו ערך ללקוחותיכם ויגרום להם לחשוב עליכם באופן אוטומטי בכל פעם בה התחום בו אתם עוסקים עולה בדעתם.
נצלו את הכלי הזה בחכמה ובכמות מדודה כדי לא להעמיס תוכן בתכיפות גבוהה מדי, מה שעלול לגרום ללקוחות לתפוס אותו כספאם.

היו חדשניים
יצא לכם פעם להיכנס לאתר אינטרנט של חברה כלשהי ולהרגיש שטיילתם במנהרת הזמן חזרה לשנות ה-90?
לקוחות אוהבים עסקים הנמצאים בחוד החנית – בטכנולוגיה, בשירות וכמובן במוצר עצמו.
מצאו דרכים להמציא את עצמכם בכל פעם מחדש, בין אם זה במיתוג שלכם, בערוצי התקשורת, בדרך העבודה שלכם ובמוצרים שאתם מציעים.
בדקו את השוק לעתים קרובות – האם קיימות אלטרנטיבות טובות לשירות שאתם מספקים? האם יש משהו שחברות דומות מספקות שאתם לא? אם כן – היערכו בהתאם ומצאו את הדרך שתגרום לכם לתת שירות ייחודי וחדשני יותר.
האם המוצרים הקיימים נותנים מענה מקיף ללקוחותיכם? האם יש מוצרים נלווים שאתם יכולים להציע על מנת להגדיל את המכירות ולשפר את איכות השירות?
מתן תשומת לב שוטף ופעיל לנושאים האלה יעזור לכם לוודא שאתם המובילים בתחומכם בשוק ויגרום ללקוחות להתמכר אליכם, לסמוך עליכם ולחכות לחידוש הבא שתביאו.

צרו חיבור רגשי ביניכם לבין הלקוחות שלכם
מחקרים מראים שההנעה הכי אפקטיבית לפעולה מתרחשת דרך הרגש. יצירת מצב רגשי רצוי אצל הלקוחות שלכם תקל עליהם את ההחלטה לקנות דווקא מכם כי הם מתחברים אליכם אישית ולא רק למוצר שלכם! שתפו אותם ביום שלכם ורגשו אותם בסיפורים אישיים שלכם ושל העובדים שלכם. הראו להם את הצדדים המצחיקים, הדרמטיים והמרגשים שבכם. יש לכם עובד שמתנדב בארגון כלשהו ויש לכם סיפור מעניין על התרומה שלו שם? קרה לכם משהו שהשפיע על היום שלכם? אולי יש לכם כלב חמוד שאתם באים איתו לעבודה? שיתוף הדברים האלה יראה ללקוחות את הצד האנושי שבכם, להתחבר אליכם וכמובן – להתמכר!

ערבו את הלקוחות בתהליכי קבלת החלטות
אחת הדרכים הכי טובות ליצור קשר הדוק ביניכם לבין הלקוחות שלכם היא לאפשר להם לקחת חלק פעיל בקבלת ההחלטות שאתם מקבלים. מתלבטים בין כמה אופציות של מיתוג חדש לחברה או למוצר שלכם? רוצים לשמוע איזה מוצר אנשים מעדיפים או אולי  שוקלים לתת לו שם חדש? פוסט בדף הפייסבוק בו אתם שואלים את העוקבים שלכם את דעתם, תעלה את המעורבות שלהם, תיצור אצלם תחושה שהם חלק מכם ולמעשה תיצור תחושת מחויבות כלפי המותג. מעבר לכך, אתם גם זוכים לשמוע מהלקוחות שלכם מה הם חושבים עוד לפני ביצוע המהלך וכך אתם יכולים לחזות את ההיענות שלהם ושל לקוחות פוטנציאליים! סקר שוק בחינם 🙂

תנו להם משהו מתוק
ידוע שהדרך ללבו של אדם מתחילה, הרבה פעמים, בבטן. הרי מי לא אוהב משהו מתוק מדי פעם?
פירוק סוכרים ופחמימות בגוף מייצר הפרשה של סרוטונין במוח, כימיקל שאחראי להרגשה טובה.
פינוק קטן של סוכריה או כל ממתק אחר יגביר את התחושה הטובה אצל הלקוח וייצור נקודת פתיחה מצוינת למכירה.

יש לנו עוד הרבה רעיונות מתוקים בשבילכם 🙂
רוצים לשמוע על עוד דרכים בהם לקוחות יתמכרו למותג שלכם ב-2018?
בואו לפגישת ייעוץ בחינם עם המומחים שלנו ונשב יחד על קפה ומשהו מתוק!
נשמח להכיר אתכם, לשמוע את הצרכים שלכם ולבנות לכם תכנית מיתוג ושיווק שתגרום ללקוחות שלכם להתמכר…

אולי יעניין אתכם/ן גם....

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *