menu-button-of-three-lines

פייסבוק מחזירים לגולש את השליטה?

פייסבוק מנסה להחזיר לגולשים שלה את השליטה ומכריזה על שינוי שעלול לנגוס לה ברווחים:
ענקית הטכנולוגיה ממשיכה במהלך לנקות את שמה ומשיקה פיצ׳ר שיאפשר לגולשים לחסום
את כל האפליקציות והאתרים שמשתפים מידע עם פייסבוק.

בהמשך לכותרות השליליות שגרפה פייסבוק בפרשת קיימבריג אנאליטיקה לגבי שימוש במידע על גולשים למטרות רווח ופרסום הודיע החברה שהיא תאפשר לגולשים לדעת מי הם האתרים שמעבירים לה מידע על הרגלי הגלישה שלנו, בנוסף היא תאפשר לנו לבחור האם להמשיך את החשיפה באופן מלא, חלקי או כלל לא. אותו מידע שלאחר מכן מאפשר למפרסמים לטרגט אותנו כלקוחות הוא אחד הכלים השימושיים ביותר שיש היום למפרסמים שיודעים מה אנחנו רוצים, מתי ואיפה.

הפיצ׳ר עצמו נקרא off Facebook activity או בשפת הקודש פעילות מחוץ לפייסבוק, והוא למעשה כולל את כל המידע שפייסבוק אוספת עלינו בשעה שאנחנו כלל לא גולשים בפייסבוק. המהלך שיושק תחילה באירלנד ובהמשך לשאר המדינות נמצא בעבודה כבר זמן מה במחלקת הפיתוח של פייסבוק והוא צפוי להיות שינוי של ממש.

מה זה אומר? הנה דוגמא פשוטה:

יבואנית רכבים שרוצה להציג מודעות לאנשים רלוונטים שמתעניינים בקניית רכב יכולה לשלוח לפייסבוק מידע על גולש ספציפי שהתעניין אצלה באתר לגבי אותו הרכב.
בין אם הגולש התעניין מהנייד או ממחשב נייח, כל עוד יש לו חשבון פייסבוק מקושר לפיד שלו הוא יראה מעתה פרסומים על אותו הרכב שבחן מהאתר של יבואנית הרכב, את הפרסומים הוא יראה בפייסבוק, באינסטגרם ובמסנג׳ר.

המפרסמים הרבים שעובדים עם פייסבוק עלולים למצוא את עצמם בבעיה שכן עד היום הם השתמשו באותו מידע. אם פייסבוק לא תמציא שיטות חדשות להגיע לאותם קהלים זה עלול לפגוע בהכנסותיה של ענקית הסושיאל שכן המפרסמים יפסיקו להזרים תקציבי ענק לפרסום שלהם בפלטפורמה.

אתרים רבים מדווחים כי פייסבוק השאירה לעצמה פירצה במדיניות החדשה ולמרות שמעתה יוכלו הגולשים לכבות את אפשרות מעבר המידע המהלך ייקח 48 שעות שבהן פייסבוק עדיין תמשיך להזרים את המידע לטובת שיפור מערכת המודעות שלה, מה גם שגם אחרי כיבוי האפשרות פייסבוק תמשיך לאחסן את המידע.

שינוי של ממש או נסיון הרגעה? אנחנו עומדים לגלות.

לחצו למעבר להודעת פייסבוק בנושא.

אולי יעניין אתכם/ן גם....

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *