menu-button-of-three-lines

שלוש אסטרטגיות להגדלת ערך המותג

ענו בבקשה – מהו הנכס היקר ביותר של החברה שלכם?

  • הרכוש והמבנים של החברה
  • האנשים שלכם
  • הטכנולוגיה בה אתם משתמשים
  • המותג שלכם

כמובן שהתשובה הכי “פוליטיקלי קורקט” היא ב. אנחנו שומעים הרבה מנכ”לים של חברות מובילות אומרים את זה כל הזמן. אבל נכס הוא משהו שיש לכם בעלות עליו.
האם חברה היא הבעלים של העובדים שלה? אתם לא צריכים לענות. זאת שאל רטורית.
למעשה, אם עניתם כל תשובה ששונה מתשובה ד´, כנראה יש לכם בעיה שאתם עוד אולי אפילו לא מודעים אליה.

נכס פיסי זוכה הרבה פעמים לפוקוס כשבעלים של חברה חושבים על הנכסים שלהם, וזאת רק בגלל שהוא מוחשי. אבל, המציאות היא, שכשזה מגיע להערכת שווי חברה, בין אם לצורכי מכירה, מימון או הנפקה ראשונית בבורסה, ערך המותג ( המוניטין ) של החברה שלכם הוא הנכס המשמעותי מכולם, וככל שהחברה צעירה יותר – לערך המותג חשיבות רבה יותר.
80% מערך השווי של חברת קוקה-קולה מגיעים מהמותג “קולה”. אז אולי אתם לא יכולים להיות קוקה-קולה, אבל אתם בהחלט יכולים להיות “קולה” בתחום בו אתם עוסקים. איך, אתם שואלים? באמצעות הגדלת ערך המותג שלכם.

אז איך מגדילים ערך ושווי של מותג? הנה שלוש אסטרטגיות פעולה שאם תיישמו אותן נכון
יביאו אתכם לשם- ובגדול.

מצאו נקודות בידול אוטנטיות ומשמעותיות

היסוד של ערך המותג שלכם הוא בידול שנוגע לקהל היעד שלכם. זה חייב להיות בידול משמעותי ובעל ערך, ולא משהו כמו שירות לקוחות או איכות המותג – שני פרמטרים שקיימים אצל כל מתחרה. למותג טוב יש רק נקודות בידול מעטות, והן חייבות להיות כאלה שניתן להציג בפשטות.
בקיצור – “האנשים שלנו”, “איכות המוצרים שלנו” ו”שירות הלקוחות שלנו” – כבר לא יכולים להוות נקודות בידול. חשוב מאוד למצוא שתיים או שלוש נקודות המבדילות את החברה שלכם מאחרות.
כדי לעשות את זה נכון – היינו ממליצים לקבל עזרה מגורם חיצוני, כי רק גורם כזה יהיה בלתי משוחד, ביקורתי ובעל השקפה עצמאית שתאתגר אתכם. אם לא תסתייעו בגורם חיצוני, גם אתם עלולים למצוא את עצמכם מקובעים “בבידול ” שקיים אצל כולם.

מצאו מטרה שהיא מעבר לשימוש בתועלת ובמרכיבים של המוצר

במהלך הניסיונות לאתר את נקודות הבידול של החברה שלכם, זו הזדמנות מאוד טובה לחפור עמוק כדי לגלות מהי המטרה האמיתית של המותג שלכם. המותגים הטובים ביותר עומדים לטובת משהו שהוא הרבה יותר גדול ממה שהם עושים, וזה נכון בין אם אתם חברת B2B, B2C או משהו ביניהם. חשוב למצוא את המטרה הזאת כי זה המקום שבו נוצר החיבור הרגשי למותג.
רגשות משחקים תפקיד מפתח באסטרטגיית המותג, כי הם יכולים להוות קלף מנצח בהחלטות הקנייה של אנשים. יש דרכים רבות לעשות זאת. למשל, להפגין מעורבות בתעשייה או בקהילה שבה אתם חברים. המפתח הוא הפגנת תמיכה ומעורבות במשהו שקשור למותג, אבל כזה שהוא גדול יותר מהמותג עצמו. מטרה זו תהפוך להיות גלגל מניע ובר קיימא לצמיחת המותג.

הביאו את המותג שלכם לכל מקום

לא, אנחנו לא מתכוונים לכך שתדביקו את הלוגו שלכם על כל דבר שעומד יציב.
שכשאתם יודעים למה אתם שונים וכאשר הידיעה הזאת מבוססת על הבנה עמוקה של הלקוח שלכם, הרי שכל נקודת מגע עם לקוח או עם לקוח פוטנציאלי היא הזדמנות מצוינת להביע את אסטרטגיית המותג שלכם.

לדוגמא – הדרך שבה נציגי השירות שלכם מתקשרים עם הלקוחות יכולה להוסיף ערך או למוסס אותו.
האתר שלכם הוא מקום שבו המותג שלכם בא לידי ביטוי, ולכן חשוב לדאוג לא רק לכך שייראה טוב, אלא גם שיאפשר למבקרים בו להבין בדיוק מה אתם מציעים ולמה כדאי לבחור דווקא בכם.

גם מאמצי הפיתוח של המוצרים שלכם צריכים להיות מונחים על ידי אסטרטגיית המותג שלכם. כך למשל, אם אחת מנקודות הבידול של המותג שלכם היא “פשטות”, מאמצי הפיתוח שלכם צריכים להתמקד בהבאת פשטות לכל מפגש של המותג שלכם עם הלקוח. זה יקדם את המיצוב שלך ויביא ערך חשוב למותג.
אם צריך לסכם את הנקודה ההמלצה שלנו: זהו כל דרך אפשרית בה הלקוח יכול לבוא במגע עם החברה שלכם. כל נקודה שאתם מזהים, ולא משנה כמה היא קטנה, היא הזדמנות להניע את המותג שלכם קדימה ולבנות ערך למותג ולארגון שלכם.

כל אחת משלוש האסטרטגיות האלה קשורות זו בזו ומהוות מסגרת ליצירת ערך משמעותי למותג שלכם. המאמצים שתשקיעו בכך ישתלמו לכם עשרות מונים ולאורך הרבה שנים. אסטרטגיות אלה יסייעו לכם למנף את העסק שלכם ולתת לו ערך משמעותי ביותר.
אנחנו בטוחים, שערך כזה אכן מגיע לו.

אולי יעניין אתכם/ן גם....

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *