menu-button-of-three-lines

מאמר אורח: למה כל עסק חייב לעבוד עם דפי נחיתה ולא להפנות גולשים לאתר

זה כבר מזמן לא סוד שבעידן הנוכחי, בעלי עסקים זקוקים לנוכחות דיגיטלית חזקה על מנת לאתר לקוחות פוטנציאליים ולהמיר אותם ללקוחות משלמים או ללידים. אחת הדרכים היעילות והבסיסיות ביותר להגיע לשם היא שימוש חכם בדפי נחיתה. אם אתם לא יודעים מה זה בדיוק דף נחיתה ואיך הוא יכול לעזור לעסק שלכם, הגעתם למקום הנכון. לפניכם כל מה שצריך לדעת בנושא, כך שגם אתם תוכלו “לקפוץ על העגלה” ולהגביר את שיעור ההמרות שלכם.

מה זה בכלל דף נחיתה?

דף נחיתה הוא דף המתאפיין באיזושהי מטרה מוגדרת וכל מהותו היא השגת אותה מטרה. במקרים רבים, המטרה הזו היא להמיר גולשים ללידים באמצעות טופס ייעודי, בו יוכלו המבקרים להזין את הפרטים האישיים שלהם – בדרך כלל בתמורה למשהו, לערך כלשהו שאתם מציעים.

בשונה מהאתר הכללי, אשר כולל עמודים רבים ולא מעט הסחות דעת, דף נחיתה הוא מעין דף עצמאי, ספציפי וממוקד, הכתוב בצורה ברורה ופשוטה ומכווין את הגולש אל עבר מטרה מרכזית אחת. לרוב, דפי נחיתה עובדים כך:

  • הגולש רואה איזושהי קריאה לפעולה או טיזר מעניין במודעה, אימייל או רשת חברתית, לוחץ על הלינק ומגיע לדף שבו כאמור קיים טופס או הצעת הערך שלכם.
  • הגולש ממלא את הפרטים בטופס, כך שהוא למעשה נהפך לליד.
  • הפרטים שהגולש הזין מאוחסנים במאגר המידע של העסק, מה שמאפשר לשלוח לו מידע שיווקי, הצעות ייחודיות ועוד, על בסיס הנתונים שהגולש הזין ובהתאם לתחומי העניין שלו.

באופן זה, אנחנו בעצם יכולים לשווק שירותים או מוצרים ללידים שלנו באופן פרסונלי, שמותאם בצורה טובה יותר לצרכים, להעדפות או לרצונות שלהם – וכך להגדיל את סיכויי ההמרה שלהם, מלידים ללקוחות משלמים. בטווח הארוך, התנהלות כזאת צפויה להגדיל את מאגר הלקוחות של העסק וכמובן את ההכנסות והרווחים.

סוגים שונים של דפי נחיתה

עד כה התייחסנו לסוג רווח וספציפי של דפי נחיתה: דפים ליצירת לידים. דפים כאלה יעבדו בצורה טובה רק כאשר נציע לגולשים שלנו משהו בעל ערך בתמורה לפרטים שלהם, כמו למשל סיכוי לזכות בפרס, הרשמה לניוזלטר שנוגע לתחומי העניין שלהם, הרשמה לוובינר, הורדת תוכן חינמי ועוד. דפים אלו יעבדו היטב רק כאשר הגולשים ימוקמו בצורה נכונה במשפך השיווקי (חשיפהענייןקבלת החלטותמכירה).

כמובן שישנם גם סוגים נוספים של דפי נחיתה, אלו הבולטים שבהם:

  • Click-through – המטרה העיקרית של דפי נחיתה כאלה היא לשמש כמעין “מתווך” בין המודעה, הפרסומת או המייל שהגולשים ראו והקליקו עליהם, לבין הדף באתר שאנו מעוניינים לכוון אותם אליו (לדוגמא עגלת קניות/דף מוצר/הוספה לסל). דפים כאלה יתאפיינו בהסבר קצר שיבהיר לגולשים לאן הגיעו, וכמו כן קריאה לפעולה שתכוון אותם ללחוץ על לינק נוסף, אשר יוביל אותם אל עבר היעד הסופי שאנו מכוונים אליו. אפשר לראות דוגמא לכך בדף הנחיתה של Wix

  • דף לכידה (Squeeze Page) – בדומה לדפי נחיתה שמטרתם לייצר לידים, גם דפי לכידה קיימים בראש ובראשונה במטרה לאסוף מידע, אלא שפה מדובר במידע “בסיסי” יותר – איסוף כתובות אימייל בלבד, אליהן יוכל העסק לשווק את השירותים או המוצרים שלו בהמשך. דפים אלה לרוב יהיו קצרים ובסיסיים ויכילו קריאה לפעולה, כמו גם לינק שמטרתו להעביר את הגולש לשלב הבא במשפך השיווקי.
  • דף מכירתי – דף נחיתה שמטרתו להמיר את הגולש ללקוח משלם. מסיבה זו, בדף זה נעשה שימוש בסיום המשפך השיווקי, לאחר שהגולש כבר נחשף לעסק שלנו והביע בו עניין. אפשר לראות דוגמה לכך בדף הנחיתה של Vcita:

  • Infomercial – דף המכיל מידע מעניין ובעל ערך, שבסיומו ישנם מוצר או הצעה כלשהי, שמטרתם להפוך את הגולש ללקוח משלם (בדומה לדף המכירות). דף פרסומי עם מידע אינפורמטיבי חשוב. יכול גם להיות דף שירות באתר שאתם מקדמים ב- SEO וגם מפנים אליו תנועה ממומנת. אפשר לראות דוגמה לכך בדף הנחיתה של GreenPeace (שמטרתו להפוך משתמשים לתומכים בעצומה, תורמים ועוד):

באיזה מקרים עדיף להשתמש בדפי נחיתה?

לרוב נעשה שימוש בדפי נחיתה כחלק מקמפיין שיווקי כולל, כאשר נצטרך להכווין לקוחות לנקודה ספציפית שתעזור לנו לקדם את תהליך המכירה. ניתן ורצוי ליצור דפי נחיתה שונים עבור מודעות ממומנות בגוגל וברשתות החברתיות, מודעות בפודקאסטים ואימיילים שיווקיים, כאשר יש להתאים כל דף נחיתה למטרה הספציפית שאנו מעוניינים להשיג. כך, למשל, אם יצרנו קמפיין ברשת חברתית למטרות חשיפה – נדאג שבקמפיין זה יהיה לינק לדף נחיתה ויראלי; אם יצרנו מודעות ממומנות בגוגל לצורך יצירת לידים – נוביל לדף לכידה או לדף ליצירת לידים; אם שלחנו מייל שיווקי לגולש מתעניין שאנו מעוניינים להמיר ללקוח משלם – נוביל לדף נחיתה מכירתי, וכן הלאה.

למה לא להפנות גולשים ישירות לאתר?

חשוב להבין כי לפני שגולש הופך ללקוח שלנו, הוא עובר מעין “מסע” שאותו אנו מכוונים כאמור באמצעות המשפך השיווקי. דפי נחיתה הם שלב במסע הזה, ככאלה, הם עוזרים לנו לנווט את הגולשים בדיוק לאיפה שאנחנו רוצים שהם יגיעו, בהתאם לדרך שהתווינו להם. כאשר אנו מפנים גולשים לאתר, אשר לרוב מכיל בתוכו מגוון של דפים ותכנים שאינם בהכרח רלוונטיים לגולש, הוא יכול “ללכת לאיבוד”, ואנו נפסיד אותו כלקוח או כליד. בנוסף לכך, בשונה מדפים אחרים באתר, דפי נחיתה מאפשרים לנו לאסוף מידע על הגולשים גם אם בחרו שלא לבצע רכישה כרגע, וכך למעשה ליצור רשימת תפוצה, לשמור על קשר עם הלידים שלנו ולהפוך אותם ללקוחות משלמים בהמשך. מדובר בשיטה יעילה ומסודרת, שהעלות שלה אינה גבוהה יחסית ופוטנציאל הרווח ממנה עצום.

סיכום

כפי שניתן לראות, דפי נחיתה הם חלק אינטגרלי וחשוב מהפעילות הדיגיטלית של כל עסק, שכן הם מסייעים לנו להשיג מטרות מוגדרות וספציפיות, בהתאם לשלב שבו נמצא הגולש במשפך השיווקי. לשימוש נכון בדפי נחיתה יש פוטנציאל אדיר להגדיל את פעילות העסק וההכנסות ממנו, בהשקעה ובעלויות מינימליות יחסית לתמורה.

על הכותב

אור פיאלקוב, בן 38, מייסד ומנכ”ל חברת פיאלקוב דיגיטל, חברה המתמחה בפרסום בגוגל ומגוון ערוצים נוספים. מומחה בשיווק דיגיטלי, מעביר סדנאות והרצאות בנושא שיווק בעזרת כלים מתקדמים לחברות וליחידים. הבעלים של  EasyCloud, חברה שמנגישה את עולם אחסון האתרים בענן בעזרת Google Cloud לכל אחד. דרך חברות אחסון הענן הגדולות בעולם עם ממשק נוח, אבטחת אתרים מקסימלית ומחיר מעולה.

אולי יעניין אתכם/ן גם....

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *