menu-button-of-three-lines

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

שנת 2018 הייתה שנה חזקה מאוד לטרנדים החדשים שנכנסו לעולם השיווק הדיגיטלי. הם התחילו עוד בשלהי שנת 2017 ומאז, אנו רואים כיצד הטרנדים האלה ממשיכים להתפתח ולגדול. ניתן לראות עלייה משמעותית בכל הקשור למציאות רבודה ומדומה (AR וVR), תוכן ווידאו ומובילי דעה בתחום השיווק הדיגיטלי. אבל עכשיו שנפרדנו משנת 2018, ישבנו וחשבנו איזה טרנדים יובילו את השנה הקרובה בכל הקשור לשיווק דיגיטלי ומיתוג.


1.      ווידאו, ווידאו, ווידאו!
מחקרים מראים שעד שנת 2019 סרטוני ווידאו יתפסו כ85% מכלל תנועת המידע באינטרנט כשכבר היום, כ- 54% מהגולשים באינטרנט צופים באופן קבוע בתוכן ווידאו בפלטפורמות החברתיות השונות (YouTube, Facebook, Instagram וכו’). בשנה האחרונה 65% מהחשיפות בInstagram היו בצורה של מודעות ווידאו והמספר הזה עולה מדי יום.
מותגים חזקים בפרט וכל מי שמנהל את השיווק שלו בדיגיטל, חייב לשים דגש על תוכן הווידאו ומודעות הווידאו.

2.      Live
אז אם כבר דיברנו על ווידאו, אסור לשכוח את השידורים החיים. זה כבר לא סוד שהפלטפורמות הגדולות כמו Facebook, Instagram וYouTube שינו את התפיסה לגבי התכנים החיים. כבר בשנת 2016 התחיל לצמוח טרנד ה – LIVE ומאז הוא רק גדל. כיום,
הרשתות החברתיות מעודדות את התוכן כאשר הוא LIVE ונותנות לו עדיפות בחשיפה. כלומר כמה שיותר LIVE יותר חשיפה!

3.      האינטרנט ישיג את הטלוויזיה
על פי המחקרים שנעשו, נראה שעד סוף שנת 2019 האינטרנט ישיג את הטלוויזיה מבחינת שעות צפייה. לפי מחקרים אלו אנשים ישקיעו בערך 2.6 שעות בממוצע ביום, בצפייה בתכני ווידאו מתוכם כ – 45 דקות ייעשו דרך המובייל. ההערכה שלנו היא שחברות ימשיכו עם מגמת המעבר המשמעותית הזו מהטלוויזיה לאינטרנט ולכן, ישקיעו פחות כסף בטלוויזיה המסורתית והרבה יותר על השיווק הדיגיטלי.

4.      סושיאל מדיה כבר לא יהיה רק סושיאל מדיה
חברות הסושיאל (כמו Facebook) ימשיכו לשלב את השירותים שלהם באפליקציות שונות ובשירותים צד שלישי. לדוגמה, כמו שניתן ליצור משתמשים ולהתחבר לאפליקציות שונות עם חשבון הFacebook שלנו. אנו צופים שהטרנד הזה ימשיך והרשתות החברתיות יהיו אפילו יותר מעורבות בשירותים שונים. החברות הללו ימשיכו גם לחלוק את המידע על המשתמשים וליצור חוויות משתמש רב ערוצית המותאמת אישית. כמובן, פועל יוצא מכך הוא שהחברות הללו ימשיכו לאסוף עלינו מידע, לבנות לנו פרופילים ולבסוף להציג לנו בדיוק את מה שרצינו (כמו המוצר שבדיוק חיפשתי).

5.      רמקולים חכמים
מכירים את אלכסה של אמאזון? אולי סירי של אפל? אז נכון שבישראל זה עדיין לא הפך להיות מוצר חובה בכל בית, אבל הרמקולים החכמים שינו את עולם הצרכנות בשנים האחרונות. אתם שואלים איך זה קשור לשיווק הדיגיטלי? אנחנו מאמינים שהרמקולים החכמים יגיעו גם לארצנו הקטנה, ואיתם גם היכולת שלנו לשווק מוצרים, לאפיין הרגלי צריכה ומשתמשים וכמובן, לבנות ערך למותג שלנו ע”י איסוף המידע ושיווק דיגיטלי מותאם.

6.      צ’ט בוט
בשנה החולפת מגמת הצ’ט בוטים המשיכה לצמוח ואנו מאמינים שהם לא יפסיקו, להיפך הם ימשיכו לגדול ולהתפתח כשעד סוף שנת 2019 ישנה אפשרות שהם יהפכו למשהו נורמאלי ונוח יותר בעיניי הצרכן. לפי ההערכה שלנו, חברות בארץ יאמצו אותם והצ’ט בוט יהיה הדבר הראשון אליו נפנה כשנרצה לבדוק שעות פתיחה, טלפון של חברה או אפילו סתם להזמין אוכל.
אז אם אתם רוצים לשמור על היתרון התחרותי בדיגיטלי, זה הזמן לפתח צ’ט בוט משלכם.

7.      מנכ”ל חברתי
בעידן שכולו סושיאל, מצופה מהמנכ”ל וההנהלה הבכירה להיות חברתיים. בעצם, בדרך הזו אנו יכולים להגדיל את המוניטין של החברה, לעזור לנו לבנות אמון של לקוחות ומשתמשים ואפילו, להפוך את החברה למושכת יותר בעיניי עובדים ולגייס טאלנטים. נכון להיום, רק כ- 40% מהמנהלים פעילים ברשתות החברתיות, יחד עם זאת אנו בטוחים שהמספרים הללו יגדלו בצורה משמעותית בשנה הקרובה.

אז מה אנחנו בעצם מנסים להגיד לכם? אל תשכחו להתכונן!
החברות שיהיו מוכנות ראשונות לשלב הבא בחיי המותג שלהם, שיצליחו לשלב בהצלחה את הטרנדים החדשים ולחזק את שפת המותג והמיצוב שלהן, הן החברות שיובילו את השוק בשנת 2019.

אולי יעניין אתכם/ן גם….

מדריך בחירת צבע למיתוג עסקי


קרא עוד…


שיווק מבוסס פרסונה- הדרך לקידום העסק חלק א׳


קרא עוד…


10 איך לבנות מותג נכון


קרא עוד…



All articles loaded
No more articles to load

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *